събота, 14 февруари 2009 г.

ЗАЩО ЖЕНИТЕ ОБИЧАТ МЪЖЕТЕ...Из "Дневниците на Адам и Ева"( Марк Твен)

Днес ми попадна тази книга в ръцете....чете се на един дъх, за 15 минути...
И Марк Твен с присъщото му чувство за хумор и интересен поглед маркира основни характерни черти и различия на двата пола, но и тяхното взаимно допълване, приемане, нужда един от друг....Чуйте Ева :

Какво толкова е острият ум? Истинските качества се крият в сърцето...доброто сърце е богатство, голямо богатство, и че без доброта интелектът е не друго, а нищета.
...щом го усетих че може да говори, стана ми още по- интересно, защото аз умирам да приказвам; приказвам по цял ден, дори насън,и съм си много интересна, но има ли с кой друг да разговарям, ще съм далеч по-интересна и ако ме помолят, въобще няма да млъкна....
...мисля, че е мъж. Не бях виждала мъж, но ми прилича на такъв, и съм съгурна, че е точно това. Осъзнавам, че ми е по- интересен от всички други влечуги.Стига наистина да е влечуго, но много ми прилича на такова; има чорлава коса и сини очи и е същинско влечуго.Ханш няма; източен е като морков; когато е право, стърчи като сондажна кула; затова смятам, че е влечуго, а може да е и архитектура...
Най- добре нещата да се доказват експериментално; тогава вече знаеш, а иначе, ако се разчита на догатки, предположения и досещане, не е възможно да се образоваш. Някои неща не можеш да ги разбереш, но никога няма да разбереш, че не можеш, ако само се догаждаш и предполагаш: нужно е търпение и продължително експериментиране, докато разбереш, че не можеш да разбереш. И точно това е прекрасното, от това света става страшно интересен...Дори, когато се опитваш да разбереш и не ти е възможно да разбереш, е точно толкова интересно, колкото да се опитваш да разбереш и да разбереш, ако не и повече...

...в началото незнаех за какво съм създадена, но сега смятам, че е за да разкрия тайните на този прекрасен свят и да съм щастлива и да благодаря на Създателя, че го е направил...

Запитам ли се защо го обичам, разбирам, че не зная, а не ми и трябва да зная. Предполагам, че подобна любов не е плод на доводи и статистики, както любовта към другите влечуги и животни. Смятам ,че така трябва да бъде . Някой птици ги обичам заради песента им, но Адам не го обичам заради неговото пеене-не е това;колкото повече пее, толкова повече ме дразни. Обаче го карам да пее, понеже искам да се приуча да харесвам нсичко, от което се интересува...
Той е силен и хубав и затова го обичам, възхищавам му се и се гордея с него, но и без горните качества- пак ще го обичам. И грозен да е- пак ще го обичам; и болнав да е- пак ще го обичам;и ще му работя, ще се моля за него, ще бдя над постелята му, докато умра.
Да- изглежда го обичам просто, защото си е мой и е от мъжки пол...И тъй, излиза, че е както казах отначалото: лябов от този вид не е плод на доводи и статистики. Тя просто се появява- кой знае откъде- и тя самата не може да се обясни. А и няма защо....

Няма коментари:

Публикуване на коментар